Pravidla kvalifikace TMOU 18+

Poslední informace

  • Řešením je vždy jedno české podstatné jméno v prvním pádě.
  • Barevná tiskárna se bude hodit především v pátém levelu (předchozí úrovně jsou bez problémů luštitelné i s černobílou tiskárnou). Nemáte-li barevnou tiskárnu, tak s trochou vynalézavosti zvládnete.

Princip

  • Kvalifikace má charakter samostatné internetové hry, hra startuje v neděli 25. 9. 2016 v 18:00, končí ve 23:00. Účast v kvalifikaci je zdarma.
  • Kvalifikační hra má tyto úrovně:
    • 1. úroveň - 4 šifry, správným řešením 3 z nich postoupíte do 2. úrovně,
    • 2. úroveň - 3 šifry, správným řešením 2 z nich postoupíte do 3. úrovně,
    • 3. úroveň - 2 šifry, správným řešením 1 z nich postoupíte do 4. úrovně,
    • 4. úroveň - 1 šifra, správným řešením postoupíte do 5. úrovně,
    • 5. úroveň - 1 šifra, správným řešením dosáhnete konce kvalifikace.

Pořadí a výběr hrajících týmů

  • Do hlavní hry se kvalifikuje prvních 220 týmů, dle pořadí, v jakém dosáhly konce kvalifikace. Pokud celou kvalifikací projde v čase ukončení méně než 220 týmů (což předpokládáme), kvalifikují se na základě pořadí i týmy, které vyřešily jen část šifer.
  • Pořadí v kvalifikační hře je určeno postupně následujícími kritérii:
    1. Dosažená úroveň (čím vyšší, tím lépe)
    2. Počet vyluštěných šifer poslední úrovně (čím víc, tím lépe)
    3. Čas poslední vyluštěné šifry (čím dřív, tím lépe)
  • Pro stanovení pořadí je rozhodující čas, kdy systém přijme správnou odpověď. Na případná zpoždění, která by byla způsobena přetížením serveru (např. v poslední minutě hry), nebude brán zřetel. Do konečného výsledku se započítávají jen správná řešení, která systém přijal před časem 23:00.
  • Po postupu na další úroveň již není možné odesílat řešení z nižších úrovní.
  • Pokud některý z kvalifikovaných týmů dodatečně vypadne (např. nezaplatí včas poplatek nebo se odhlásí), budeme kontaktovat další týmy dle dosaženého pořadí.
  • Průběžné pořadí nebude během hry zveřejňováno. Umístění vašeho týmu se tak dozvíte až po ukončení kvalifikace.

Zadání a řešení

  • Zadání šifer bude zveřejněno na internetu ve formátu pdf po začátku kvalifikace.
  • Řešením kvalifikačních šifer jsou česká podstatná jména v prvním pádě jednotného čísla. Do webového formuláře je zadávejte bez diakritiky (bez háčků a čárek), na velikosti písmen nezáleží.
  • Silně doporučujeme mít k dispozici tiskárnu (barevná se bude hodit, zvlášť v poslední úrovni, ale lze to zvládnout i bez ní). Šifry lze řešit i přímo na monitoru (popř. s pomocí vhodného grafického programu); je to však většinou výrazně komplikovanější způsob než luštění na papíru.
  • Každý tým má limit 20 odpovědí (správných a špatných dohromady) celkově pro všechny úlohy. Po zadání 20. odpovědi už není možné dále odpovídat. Za špatné odpovědi nejsou udělovány žádné penalizace.
  • Během kvalifikace je povoleno používat internet.

Fair Play

  • Na řešení kvalifikačních šifer se smí podílet pouze registrovaní členové týmu. Jakákoli spolupráce mezi týmy je zakázána! Během doby kvalifikační hry nediskutujte o šifrách veřejně (např. na ulici, na internetových fórech, …).
  • Hrajte za každou cenu fér!

Poznámky

  • Celoslovenské týmy mohou mít u některých šifer mírnou nevýhodu (= je dobré mít v týmu někoho, kdo dobře ovládá český jazyk).

Divoké karty

Pravidla pro divoké karty budou zveřejněna v neděli 25. 9. 2016 v 23:00.

Loading3