coredump

Member

Last active 3 months ago

  1. 4 months ago
    Wed Nov 14 08:54:39 2018
    coredump posted in 01 Kvalifikace.

    Takže teoreticky mohlo dojít k tomu, že na někoho čekalo propuštění cojávím po dokončení 4. levelu, ale když tu jednu další šifru nevyluštil, tak byly za nějakou dobu před ním propuštěny týmy, na které čekalo propuštění po 3. levelu?

    Po kolikátém levelu se nakonec propouštělo?

  2. Tue Nov 13 16:05:21 2018
    coredump posted in Čas hry.

    Délka hry přece vůbec nemusí souviset s počtem dokončivších týmů? Já bych byl pro 19 hodin (i tak už je to dopoledne mimo název hry). Ale tak asi ještě i těch 20 jde, jednou za rok se snesou i ty Svíčky. Ale příliš bych tímto směrem šifrovačky nerozšiřoval.

  3. Tue Nov 13 11:25:33 2018

    Když už to Ivo načal směrem k herním systémům: za sebe považuju herní systém Palapeli (a iNuly) za pěkný. Je to o rozvržení času, ne o nějakých "taktických deadech". Strávil jsem příliš mnoho času na předchozích šifrách, tak holt do konce hry na nějakou další nezbude čas. Pokud to udělám rozumně a nevyžeru si veškerý čas na prvních pár šifrách, skončím v cíli tak jako tak nejdřív hodinu před koncem. Tohle přece platí i v jiných hrách - zásek na šifře ubírá čas na luštění dalších šifer. Tady je to jen vylepšeno tím, že systém hry tlačí hráče k tomu, aby se snažili postupně se aspoň trochu podívat na všechny šifry ve hře, a aby se s orgama potkali v cíli. Což je podle mě chvályhodný cíl (byť ne jediný možný).

    -Yenya

  4. Tue Nov 13 09:27:35 2018

    Za mě nelinearitou šetřit, pokud ji vůbec použít. Na rozprostření týmů na začátku asi není moc jiných cest, ale jinak já raději luštím v týmu šifru, než bych špekuloval nad managementem toho, kam kdo má jít, kde kdo bude chybět, a co už třeba nemá cenu řešit (nebo naopak kdy čumění do zadání je ztrátou času, protože nám ještě nějaký podstatný kousek chybí). Proto jsem před časem přestal chodit na EXIT, protože tohle mě prostě nebaví. Nelinearita typu kvalifikace TMOU je ještě OK, protože tam není potřeba žádný management toho, co řešit - šifru buďto vyluštím anebo ne a řeším jinou, ale nezávisí na tom někde potenciální řetěz dalších několika šifer, který by v případě vyluštění této a ne jiné šifry mohl být třeba snazší.

    Ať nechodíme daleko - loňské TMOU, kdy jsme měli vyluštěných asi 15 šifer, a přesto jsme byli pořád na stanovišti číslo 2 - je takovým zářným příkladem toho, co bych spíš nechtěl.

    Mám raději, když mám v ruce zadání, vím že je to zadání, a vím že je to _celé_ zadání. Proto nemám rád nelinearitu, a proto nemám rád šifry, které je potřeba nějak opisovat z reality na papír (letošní Hvězdy).

    -Yenya

  5. Mon Nov 12 20:19:05 2018
    coredump posted in 07 Becherovka.

    Ivo, tohle je takové generálování po bitvě. Samozřejmě že když někoho jeho úvahy zavedly na scestí, tak to zvenku z pozice úspěšného řešitele (zde možná dokonce ideového autora šifry :) vypadá divně a nepochopitelně. S tím (ne)ignorováním balastu bych ti mohl taky dát několik příkladů. Třeba jak jsem na Starých Zámcích u Mondriana pořád prosazoval, že přece nemůže být náhoda, že šifra obsahuje výhradně křižovatky typu T, takže hledáme nějaký postup, který bude dávat právě bludiště s touto vlastností.

    Holt někdy je potřeba zavčas začít balast ignorovat, a někdy zase nepovažovat za balast něco, co balastem není. Zapeklité na tom je to, že tyhle případy lze odlišit až po vyřešení šifry :-)

    (tohle napsal -Yenya, jakož i všechny dosavadní příspěvky k letošní Tmou za coredump)

  6. Mon Nov 12 15:10:06 2018
    coredump posted in 07 Becherovka.

    No však řazení podle let jsme použili i u těch světových. Překryvy tam sice byly, ale seřadit se to dalo (a je-li potenciální překryv protiargumentem, pak zhruba stejně silným jako dvojsvátková Marie Terezie v opačném gardu). No a z čeho ti plyne že "se nevyškrtali" čeští a ne světoví? My jsme postupovali tak, že jsme spíš třídili do kategorií, které nakonec pokryly celou osmisměrku (nápovědní text, čeští, světoví). Určitě to nebylo tak, že by bylo jasné, co "se nejprve vyškrtalo", a co "nakonec zbylo". Svátkový graf jsme použili pro to, abychom si ověřili, že ta světová přízviska máme správně (například Veliký mohl být Petr stejně jako Alexandr). A i pak jsme ho chtěli použít dále - například posunout se v grafu tím směrem nebo i o tolik pozic, na kolik a kterým směrem bylo to přízvisko. Čeští byli všichni vodorovně, tak jsme je považovali za nesoucí méně informace (až skoro žádnou :-).

  7. Mon Nov 12 14:16:47 2018
    coredump posted in 07 Becherovka.

    Tady jsme dojeli na to, že jsme se bránili (a přiznejme si, hlavně já jsem se bránil) použít ta přízviska k českým panovníkům - jednak proto, že přece Marie Terezie nedává jeden konkrétní svátek, a pak samozřejmě proto, že ta přízviska světových panovníků byla víceméně pevně zaužívaná (akorát ten Kazimír nebyl podle našich Googlů nijak silně prokazatelný), zatímco u Becherovky nebo Školní docházky sice bylo jasné o koho jde, ale žádné ustálené přízvisko to nebylo. Tak jsme postupovali směrem, že důležití budou ti světoví, a ti čeští budou balast. Ostatně - proč by nám složitě nutili párovat ta přízviska na svátky, když by se to nakonec nepoužilo? Zkoušet použít české panovníky jsme se odhodlali až pár minut před koncem, a to nestačilo.

  8. Mon Nov 12 14:11:21 2018
    coredump posted in 05 Ariadna.

    Tohle jsme dali v zásadě autorsky - všimli jsme si, že se to skládá z proužků délky 1 a 1.4. Chvíli jsme debatovali, jestli vršek domečku má strany délky 1 nebo nějaké jiné (0.7 třeba). Většinu času jsme teda jen hádali další písmena a slova a zpětně ověřovali, že to sedí na domeček. Tajenka k tomu přímo vybízela, včetně závěrečné zkratky. Pěkné!

  9. Mon Nov 12 13:58:40 2018
    coredump posted in 06 Hvězdy.

    Tady jsme zakysli na devět hodin. Že fólie je vlastně polarizační filtr jsme si všimli tak asi v první minutě - podle pokynů jsme chtěli rozstříhat, a už po rozstřihnutí na dva sloupce a náhodném prosvícení jedné poloviny jsme si všimli, že druhá polovina tmavne a mění barvy. Pak jsme docela dlouho strávili překreslováním reality do mapy. Přes fólie nebylo vidět vůbec nic (možná kdyby bylo jasno, tak aspoň ten obzor by napasovat šel, takto ale ne). Proto jsme používali hlavně papírovou verzi. Některé situace podle mě v realitě neodpovídaly (tuším že u 8 bychom se museli dívat skrz kopec, jinak jsme byli příliš vysoko na to, aby tohle odpovídalo). Protože v pokynech bylo nesvítit a chovat se tiše, odebrali jsme se s přepsanou realitou do ústraní. Vyluštili jsme mezitajenku, pro jistotu zkontrolovali jestli se hvězdy nechovají v polarizovaném světle nějak divně (trochu měnily barvy, teda těch pár, které jsme kontrolovali, a barvy bylo doporučeno neřešit). Tak jsme se vrátili do ústraní a zkoušeli například překládat snímky přes sebe (proto tam asi byla na okrajích tak "filmová" perforace, proti skutečné perforaci z kruhových a ne oválných děr, asi aby to navozovalo "propojte dva snímky tady a otočte o 90°"). Dokonce se nám podařilo odlepit vytisknutou vrstvu od polarizační vrstvy. Zkoumali jsme, proč jsou šedé čáry dobře viditelné i po nasvícení zboku (těch 90°), zatímco černé nikoliv. Udělali jsme několik návratů k šifře za účelem dopřesnění poloh hvězd, že by se třeba otáčel směr pohledu o těch 90 °, a tak podobně. Někdy v mezičase přišla nápověda, která říkala totéž co mezitajenka, a co jsme ze značné části věděli už od první minuty. Teprve návrat k šifře asi po těch devíti hodinách od příchodu, teď už rovnou s cílem prozkoumat _všechny_ hvězdy, jestli náhodou nevydávají polarizované světlo, vedl k facepalmu.

    Obecně tento typ šifer nemám rád - sice na pohled efektní, ale člověk si pořád nemůže být jistý, kdy už má celé zadání, kdy už má realitu přepsanou na papír dostatečně. A tady dokonce přímo pokyny organizátorů odváděly od toho sedět na místě a řešit (nehledě na obecná pravidla, která většinou velí neřešit poblíž stanoviště). No a za dne to nejspíš bylo na řešení lepší - v první fázi bylo vidět obzor a kopečky, ve druhé fázi bylo vidět týmy jak se koukají přes svisle otočené obrázky.

    Vyřešili jsme, překonali jsme devítihodinový zákys, ale nijak zvlášť dobrý pocit z toho nemám.

  10. Fri Nov 9 08:14:19 2018
    coredump posted in Webinfo.

    Ale jo, k ruční editaci záložky jsem dospěl jako k jedinému rozumnému řešení. Spíš jsem chtěl ulehčit podobný opruz dalším uživatelům.

    Nemyslel jsem přesouvat přihlašovací logiku, ale naopak z toho přihlašovacího URL nepřesměrovávat, vypsat něco jako "jste přihlášeni jako tým coredump, přidejte si tuto stránku do záložek prohlížeče nebo pokračujte _na výpis zpráv_". A třeba už dříve přihlášenou session přesměrovat rovnou nebo s nějakým časovačem.

    Cookies se mi samozřejmě promazávají při každém restartu prohlížeče (funguju v "Private browsing" režimu), což na těch mobilech ani nemusí být explicitní akce, ale prostě ukončení operačním systémem z důvodu, že potřebuje paměť pro něco jiného.

    Prohlížeč je nejspíš sailfish-browser (na SailfishOS 3).

    Ještě by mě teda zajímalo, jak se mně to výše uvedené "neexistující" URL dostalo do záložek. Podle mě jsem se přihlásil, zkusil napsat zprávu, řeklo to že hra ještě neběží, a během něčeho z toho (nevím přesně) jsem klikl na "přidat do záložek" a dostalo se tam tohle URL.

View more