Podrobná pravidla zveřejníme později, duch pravidel ale zůstává
stejný jako v předchozích ročnících.
Účast ve hře
Hry se může zúčastnit tým o maximálně pěti členech, který se
kvalifikuje a zaplatí včas startovné.
Smysl hry
Smyslem hry je v týmu projít předem neznámou trasu na základě
luštění předem neznámého počtu šifer. Vyluštěná šifra zpravidla
poskytuje informaci o tom, kde se nalézá další stanoviště s šifrou.
Start, cíl, trasa
- Hra začíná v pátek 7. listopadu v 17:00 v Brně a
končí v sobotu 8. listopadu ve 13:00 na předem
neznámém místě.
- TMOU úspěšně projde tým, který na základě úspěšného vyluštění
šifer dorazí do cíle; do cíle musí dorazit alespoň dva hráči.
- Šifry na stanovištích jsou zpravidla označeny logem TMOU, číslem,
kódovým slovem a logem Instruktorů Brno, zbylo-li na něj místo.
- Není dovoleno přeskakovat stanoviště. Při nalezení nesprávného
stanoviště musí tým nejprve najít předchozí stanoviště a vyřešit
příslušnou šifru. Je povoleno vynechat dílčí šifru (tradičně např. na
startovní multi-šifře), pokud je týmu na základě luštění zřejmé, kam
má pokračovat.
- Každý tým si smí vzít jednu sadu zadání – dvě identické kopie
šifry, není-li uvedeno jinak.
- Pokud se ve zprávě vyskytuje informace psaná kurzívou, pak její text
neobsahuje šifru.
- Po vyzvednutí zadání ze schránky se vzdalte od schránky tak daleko,
abyste nebránili nově příchozím týmům v hledání, tedy aspoň
30 metrů, ideálně 50–100 metrů.
- Cokoliv ve hře dostanete, vyluštíte, použijete… může být
důležité i na některém z následujících stanovišť.
- Až do konce hry je zakázáno komunikovat s ostatními týmy o průběhu
hry (jak se luštila ta či ona šifra, na kterém stanovišti se tým nachází
apod.).
Dobré rady
- Početnější týmy mají výhodu. Víc hlav víc ví. Nejste-li
kompletní, snažte se najít před hrou posily.
- Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás
skončí na jednom z prvních městských stanovišť. Nápovědy TMOU
zpravidla neobsahuje.
- Nevzdávejte hru v případě záseku. Jsou známy případy, kdy tým
prošel celou trasu, přestože v některé části ztratil několik hodin.
Překonejte sami sebe. Rekordy v úspěšně překonaných zásecích se dnes
pohybují nad deseti hodinami.
- Zprávy na stanovištích jsou ukryty tak, aby se daly s použitím
upřesnítka poměrně snadno najít (vzhledem k množství jsou většinou ve
větších ochranných obalech s logem TMOU, případně je logo TMOU vylepeno
poblíž jejich úkrytu). Pokud zprávu najít nemůžete, jste pravděpodobně
na špatném místě. Máte-li podezření, že šifry byly ukradeny, volejte
organizátorům.
- Připravte se na jakékoliv varianty počasí. Hodit se také mohou
ochranné obaly (fólie) na šifry v případě deště.
Buď dobrý Tmář
- Vzhledem k povaze hry není možné kontrolovat dodržování některých
pravidel. Je tedy pouze na Vás, jak férově hru TMOU pojmete. Pokuste se
zamyslet nad následujícími zásadami! Nepodaří se je dodržovat jinak, než
že je přijmete za své. Hráčská etika není samozřejmostí, rádi bychom,
aby Tmáři byli příkladem ve fair play hře.
- Tmář odmítá nápovědu od soupeřících týmů. Neloudí!
- Tmář neposkytuje nápovědu jiným týmům, ani se s nimi nespolčuje
při postupu. Dokáže přátelsky odmítnout i své kamarády
z jiných týmů.
- Tmář se nevzdává po dvou či třech hodinách, kdy šifra nejde
prolomit. Raději najde hospodu nebo vleze do spacáku. Vzdává hru, pokud
hrozí újma na zdraví!
- Tmář odmítá systematické haluzení jako metodu postupu. Neprohledává
kdejaký pomníček a kótu, pokud v ruce nemá ani náznak řešení.
- Přeskočí-li nešťastnou náhodou stanoviště, je nešťastný a
neluští nalezenou šifru. Sebere se, jde hledat a vyluštit šifru
předchozí!
- Pokud Tmáři opravdu došly síly a nápady, hru vzdává. Do dalšího
průběhu hry již nijak nezasahuje.
- Tmář nikdy neluští v nevhodné vzdálenosti od stanoviště –
zejména v jeho přílišné blízkosti. Pokud by svou přítomností
přitahoval ke stanovišti pozornost, klidně odejde i půl kilometru. Toto
platí zejména na kótách, či na stanovištích, kde by přílišná kumulace
luštících týmů přímo u stanoviště mohla mást (či naopak z dálky
nevhodně navigovat) nově příchozí týmy.
- Tmář si nikdy nebere více než určený počet kopií šifry.
- Tmář si hru užívá, když mu to jde, i když mu to nejde.
Poslední úprava: 12. 5. 2025 22:25