silhouette

Podrobná pravidla zveřejníme později, duch pravidel ale zůstává stejný jako v předchozích ročnících.

Účast ve hře

Hry se může zúčastnit tým o maximálně pěti členech, který se kvalifikuje a zaplatí včas startovné.

Smysl hry

Smyslem hry je v týmu projít předem neznámou trasu na základě luštění předem neznámého počtu šifer. Vyluštěná šifra zpravidla poskytuje informaci o tom, kde se nalézá další stanoviště s šifrou.

Start, cíl, trasa

  • Hra začíná v pátek 7. listopadu v 17:00 v Brně a končí v sobotu 8. listopadu ve 13:00 na předem neznámém místě.
  • TMOU úspěšně projde tým, který na základě úspěšného vyluštění šifer dorazí do cíle; do cíle musí dorazit alespoň dva hráči.
  • Šifry na stanovištích jsou zpravidla označeny logem TMOU, číslem, kódovým slovem a logem Instruktorů Brno, zbylo-li na něj místo.
  • Není dovoleno přeskakovat stanoviště. Při nalezení nesprávného stanoviště musí tým nejprve najít předchozí stanoviště a vyřešit příslušnou šifru. Je povoleno vynechat dílčí šifru (tradičně např. na startovní multi-šifře), pokud je týmu na základě luštění zřejmé, kam má pokračovat.
  • Každý tým si smí vzít jednu sadu zadání – dvě identické kopie šifry, není-li uvedeno jinak.
  • Pokud se ve zprávě vyskytuje informace psaná kurzívou, pak její text neobsahuje šifru.
  • Po vyzvednutí zadání ze schránky se vzdalte od schránky tak daleko, abyste nebránili nově příchozím týmům v hledání, tedy aspoň 30 metrů, ideálně 50–100 metrů.
  • Cokoliv ve hře dostanete, vyluštíte, použijete… může být důležité i na některém z následujících stanovišť.
  • Až do konce hry je zakázáno komunikovat s ostatními týmy o průběhu hry (jak se luštila ta či ona šifra, na kterém stanovišti se tým nachází apod.).

Dobré rady

  • Početnější týmy mají výhodu. Víc hlav víc ví. Nejste-li kompletní, snažte se najít před hrou posily.
  • Buďte psychicky připraveni na to, že hra je náročná a možná pro Vás skončí na jednom z prvních městských stanovišť. Nápovědy TMOU zpravidla neobsahuje.
  • Nevzdávejte hru v případě záseku. Jsou známy případy, kdy tým prošel celou trasu, přestože v některé části ztratil několik hodin. Překonejte sami sebe. Rekordy v úspěšně překonaných zásecích se dnes pohybují nad deseti hodinami.
  • Zprávy na stanovištích jsou ukryty tak, aby se daly s použitím upřesnítka poměrně snadno najít (vzhledem k množství jsou většinou ve větších ochranných obalech s logem TMOU, případně je logo TMOU vylepeno poblíž jejich úkrytu). Pokud zprávu najít nemůžete, jste pravděpodobně na špatném místě. Máte-li podezření, že šifry byly ukradeny, volejte organizátorům.
  • Připravte se na jakékoliv varianty počasí. Hodit se také mohou ochranné obaly (fólie) na šifry v případě deště.

Buď dobrý Tmář

  • Vzhledem k povaze hry není možné kontrolovat dodržování některých pravidel. Je tedy pouze na Vás, jak férově hru TMOU pojmete. Pokuste se zamyslet nad následujícími zásadami! Nepodaří se je dodržovat jinak, než že je přijmete za své. Hráčská etika není samozřejmostí, rádi bychom, aby Tmáři byli příkladem ve fair play hře.
  • Tmář odmítá nápovědu od soupeřících týmů. Neloudí!
  • Tmář neposkytuje nápovědu jiným týmům, ani se s nimi nespolčuje při postupu. Dokáže přátelsky odmítnout i své kamarády z jiných týmů.
  • Tmář se nevzdává po dvou či třech hodinách, kdy šifra nejde prolomit. Raději najde hospodu nebo vleze do spacáku. Vzdává hru, pokud hrozí újma na zdraví!
  • Tmář odmítá systematické haluzení jako metodu postupu. Neprohledává kdejaký pomníček a kótu, pokud v ruce nemá ani náznak řešení.
  • Přeskočí-li nešťastnou náhodou stanoviště, je nešťastný a neluští nalezenou šifru. Sebere se, jde hledat a vyluštit šifru předchozí!
  • Pokud Tmáři opravdu došly síly a nápady, hru vzdává. Do dalšího průběhu hry již nijak nezasahuje.
  • Tmář nikdy neluští v nevhodné vzdálenosti od stanoviště – zejména v jeho přílišné blízkosti. Pokud by svou přítomností přitahoval ke stanovišti pozornost, klidně odejde i půl kilometru. Toto platí zejména na kótách, či na stanovištích, kde by přílišná kumulace luštících týmů přímo u stanoviště mohla mást (či naopak z dálky nevhodně navigovat) nově příchozí týmy.
  • Tmář si nikdy nebere více než určený počet kopií šifry.
  • Tmář si hru užívá, když mu to jde, i když mu to nejde.

Poslední úprava: 12. 5. 2025 22:25