[7] Prevod medzi písmenami A-Z a
číslami 1–26 osobne nepovažujem za kódovanie, na ktoré by niekto, kto sa
kvalifikoval na Tmou, potreboval dostať pomôcku. Na stanovištiach 2–19 sa
aj napriek tomu úplne vedome toto kódovanie nikde nepoužíve, lebo aj podľa
nás by to zbytočne mohlo niekoho popliesť. V cieli sa naopak použilo
veľmi vedome.
TMOU začínala ako klasická šifrovačka TMOU 26 s normálnou abecedou.
Tú ste si na štarte (ktorý ste celý ešte riešili s logom TMOU 26)
rozstrihali, vyrobili ste si netradičnú pomôcku a potom ste šli hru TMOU
6+20 až po stanovište 19. V cieli vás potom čakal návrat späť do
„normálneho šifrovacieho vesmíru“. Cieľové stanovište už malo opäť
logo TMOU 26 (toto si niektoré tímy všimli, ale bola ich menšina). A popis
exponátu 26, teda samotnej šifrovačky, ktorú ešte hráte, okrem iného
otvorene hovoril: „Na startu hry si týmy sestrojily pomůcku, která se pak
používala během celé terénní části hry. Až v cíli pak pár
nejlepších týmů plně pochopilo motto tohoto ročníku hry. Patříte již
mezi ně?“
Záverečným žartíkom v cieli teda bolo, že po tom, ako celú hru
pracujete samostatne s 6 a 20, je v cieli treba pochopiť, že sa tam
používa konečně normální abeceda.