silhouette

Obecné

  • iTmou začíná v pátek 6. 11. 2020 ve 20:00 a končí v sobotu 7. 11. 2020 ve 12:00.
  • iTmou se účastní až 5členné týmy.
  • iTmou lze řešit z pohodlí domova, členové týmu nemusí být na stejném místě.
  • Všechny úlohy iTmou lze úspěšně vyřešit z libovolného místa s přístupem k internetu.
  • Týmy jsou povinny dodržovat aktuálně platná vládní nařízení, zákony a další právní ustanovení.
  • Startovní informace získají registrované týmy v autentizované části stránek 6.11. v 19:30 ho­din.

Startovné

Startovné iTmou je příspěvek na dobrou věc v přiměřené výši (obyčejně je startovné na Tmou okolo 500 Kč). Informaci o výši startovného vyplňte v autentizova­né sekci.

Několik projektů, které v dnešní době pomáhají, je zde:

Také Instruktoři Brno – spolek, který Tmou a spoustu dalších zážitkových akcí pořádá – je zasažen koronavirem. Zvažte tedy, prosím, zda nepodpořit i nás. Informace o tom, jak nás podpořit, naleznete zde.

Doporučená výbava

  • Počítač s připojením k internetu, funkční tiskárna a dostatek papírů. Barevná tiskárna není bezpodmínečně nutná, ale je rozhodně příjemnější.
  • Psací a kancelářské potřeby, šifrovací pomůcky. Připomínáme, že iTmou pracuje s abecedou která čítá 24 písmen, tj. anglickou abecedu bez Q a W. Šifrovací pomůcky iTmou si již můžete stáhnout a vytisknout.
  • Hrací kostka o hraně 1 cm.
  • Červený, zelený a modrý tvrdý papír vhodný k tisku (aspoň 2 ks každé barvy).

Struktura hry

  • iTmou je lineární hra, která se skládá ze startu a předem neznámého počtu na sebe navazujících šifer. Vyřešení šifry vás pustí k šifře následující. Šifry jsou označeny číslem šifry a hlavičkou.
  • Při vyzvednutí stanoviště se tým dozví, kolikátý zde je.
  • Dále v průběhu hry můžete narazit na Bonusy, které mohou být šifrového i jiného charakteru. Zpravidla jsou označeny hlavičkou a slovem „Bonus“. Za vyřešení Bonusu obdržíte odznáček a drobnou výhodu v herním systému (viz níže).
  • Na iTmou nejsou nápovědy, nicméně lze šifru přeskočit.
  • Aby mohl tým přeskočit šifru, muselo již šifrou projít k týmů. Číslo k se pro různé šifry liší, ale je vám při příchodu na stanoviště sděleno.
  • Číslo k je dále ovlivněno počtem vyřešených bonusů. Více vyřešených bonusů snižuje tuto hranici.

Vyhodnocení hry

Závěrečné pořadí je určeno následujícími kritérii (v tomto pořadí):

  • Počet vyluštěných šifer (Bonusy se nezapočítávají).
  • Čas vyzvednutí poslední šifry po vyřešení předchozí šifry (tzn. získání další šifry po přeskočení nezlepší vaše pořadí).

Bonusy vám sice pořadí nezlepší, za jejich vyřešení však získáte odznáčky pro tým, kterými se pak můžete chlubit. Tyto odznáčky budou k vyzvednutí v Praze, Brně a na startech blízkých šifrovaček (dá-li situace), případně po dohodě.

Informace pro testery

Protože jsme si dost dlouho mysleli, že letošní ročník bude probíhat standardně, byl také testován. Nechceme zakazovat hráčům, kteří nám v dobré víře chtěli pomoct (obvykle protože by se terénní hry nemohli účastnit) bránit ve hře, přestože viděli již pár šifer. Pokyny pro tyto týmy jsou následující:

  • Neluštěte šifry, které znáte. Nechejte luštit zbytek týmu.
  • Pokud to zbytek týmu nezvládá, můžete jim pomoci po čase, v jakém jste šifru vyluštili při testování.
  • Týmy, které testovali startovní část hry, a tedy ji celou znají, bude prozrazeno řešení poté, co start opustí dostatečné množství týmů.
  • Máte-li pochyby o tom, jak se zachovat, kontaktujte (i během hry) organizátory.

Tato opatření se týkají jen prvních několika šifer a věříme, že z dlouhodobého hlediska nebudou mít na pořadí vliv.

Poslední úprava: 2. 11. 2020 14:57